Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 15 ; NY 1ST LOVE

“Dave, I… Tak tahu nak cakap ape :/ Nak kata I percaya, tak jugakk. But nak cakap tak percaya, err entah laa -.-’’
“ Eh it’s okay, I tak paksa you percaya pun. But memang betul dia ada bagi I warning :/ I pun tak sempat nak balas, sebab masa tu dia macam rushing kot. “
Aku pun terus diam selepas Dave berkata sedemikian. Haih, peningnya kepala otak aku, dahlah krisis antara papa dengan aku tak settle lagi, and now? Lalala benci nye!
“ Nia, I’m sorry if I buat you pening kay. I Cuma bagi tahu benda yang sepatutnya you tahu :/ “
“ Oh taklah. I Cuma pening fikirkan pasal dad I dengan I -.- Ape patut I buat eh?”
“ Hm, idk :/ you buat macam takde ape ape yang berlaku lah. Kan senang :]”
“ Err mana bole you. Hal ni dah la teruk bagi I, and I tengah fikir. Sampai bila I nak bermusuh dengan ayah -.-“
Dave hanya mengangkat bahu. Aku cuma mampu mengeluh dan fikir lagi dan lagi. Hm, rumit betul hidup aku ni. Takde siapa yang faham problem aku ni :’( Aku terus bangun dari tempat duduk aku tu, lalu mengeluarkan sekeping duit dollar dari purse aku dan kemudian aku pun letak duit tu ke atas meja makan. Dave agak terkejut lalu bangkit dari kerusi juga dan mula berkata,

“ Eh you nak pergi mana ni?”

“ I nak keluar lepak lepak dekat taman tadi. Entah la, I tengah tak tenang ni. I harap you faham eh? Duit tu, you buat untuk bayar makanan you tu. I pergi dulu ye, byebye :)”

Dave hanya mengeluh kecil dan berkata : “ okay, take care. Jangan masuk ‘perangkap’ dia k? bye…”

Masuk perangkap? Apa maksud dia? Aku dah mula confuse… apa ni? Hmm, siapa ‘dia’ yang Dave maksudkan ni? Joe? Err, teruknya dunia ni!

Aku meneruskan langkah aku menuju ke taman. Tapi, masa aku lalu dekat sana, aku ternampak seseorang yang sangat aku kenali. Dia tu….. Joe! Err yea, Joe! Tapi, dia dengan siapa tu? Perempuan, cantik… putih melepak! Nampak macam orang sini je, oh ya! Mesti girlfriend dia kan? 

Takpe, aku nak skodeng diorang. Nak tengok ape yang diorang buat dekat taman tu!

Aku terus menyorok di belakang pokok pokok kecil dekat taman tu, harap harap tak ada orang yang tegur aku dekat sini ==’ then, aku dengar diorang bercakap tentang sesuatu. Aku mendengar dengan teliti setiap patah perkataan yang keluar dari mulut mereka berdua.

“ Why you always make me felt disappointed?!”

“ what!? I make you feel disappointed? What are you talking about, Joe?!”

“ Ya! You… you always lied to me! Didn’t you?! You are a son of a B*TCH! Why don’t you be honest to me, Why do not you tell me that you already have other people?! Youu…. You………….!!!!”

Aku dengar perempuan tu menangis teresak-esak, sambil menafikan yang dia dah ada teman lelaki yang lain. Entahlah, aku cuma mengeluh dan kembali melihat mereka bertengkar.

“ No! I was never unfaithful to you! Why don’t you believe me?! Just say that you’re boring to have a girlfriend like me!”

“You still do not want to confess? Great! I'm not stupid like what you think!”

“it is up to you, if you are still accusing me of cheating, I cannot do anything!”

OK, from now on, we break up!”

what?! dare you make me like this, Joe!”

I do this all is because you!”

“Joe! You…. You slander me!”

Joe hanya berdiam diri dan terus pergi tanpa menghiraukan girlfriend dia yang sedang menangis teresak-esak tu. Aku agak rasa sedih sebab perempuan tu dah cakap sejujur yang mungkin, tapi Joe macam tu gak. Layan ego dia je, hmm. Macam tu ke hati seorang lelaki kalau nak mintak break? Sanggup dia malukan awek dia kat depan orang ramai, dan terus blah dari situ? Err, aku pun menuju ke arah girlfriend dia tu. Berani tak berani, aku kena gak tanya dia apa yang dah berlaku. Kenapa Joe nampak bengis sangat masa gaduh dengan dia? Aku… tak faham.. serious…

“ Are you okay girl?”

“ Do I look okay now?!”

“ I’m sorry, I just want to help you, if I can..”

“ Help? Do I need a help from people like you?! You’re malaysian right? I hate malaysian people! They’re sucks! They like to slander people like what you see just now!”

“ why did you say like that? You are not allowed to say like that. It’s hurted malaysian people if they heard this. Please be strong, I know your boyfriend. He is my future stepbrother. Why did y’all fighting?”

“Gosh, who are you want to advise me, stupid mamba?! I hate malaysian, a bitch country! Fool people around there! Ha! Ha! What? You’re her future stepsister? Do I look so care with it?! Go to hell ya both! Do I need to tell you? You can ask by himself stupid little girl! Go away! Go back to your bastard country!”

Aku mula geram dengan perempuan ni, sesedap mulut dia je nak menghina Malaysia -.- Mungkin dia cakap macam tu sebab Joe kot? Err, kesian aku tengok dia. Tapi satu ayat yang sopan pun dia tak pernah balas, yang sakitsakit hati je dia lemparkan dekat aku. Memang dah nak makan kakilah dia ni. Aku pun terus blah dari situ. Tapi tiba-tiba tangan aku kena tarik. Aku toleh dan pandang perempuan tu, muka dia comot. Eyeliner dia dah cair gara-gara menangis besungguh sungguh tadi. Dia memegang tangan aku erat, sampai aku melepaskannya dari genggamannya sendiri. Dia terus menangis. Dia cantik sangat, hidung yang mancung tu mengalahkan aku, jeles betul aku! Aku pun duduk di sebelah dia,

“ Why do you grab my hand just now?”

“ im sorry for what im just said to you just now, i…i…. I was too fool for trust an evil human like him!”

“ chill okay, and now. I want you to wipe you tears and slow talk with me about your problem, okay ?”

Dia pun mengangguk and then dia keluarkan tisu dari beg LV dia tu then dia pun laplah -.- Lepastu, dia pun ceritakan semuanya dekat aku. Aku bagi reaksi angguk angguk geleng geleng tunduk tunduk dongak dongak -,- Kadang kadang tu aku tak paham langsung ape bende yang dia cakap, maklumlah English aku kan dapat C gituu -.- Akhirnya, perempuan tu pun berhenti bercerita. Kemudian dia pun berkata

“ Err, I must go now. I got something to show you, can you company me?”
Masa ni aku buntu. Kena ke teman dia? Nanti dia cederakan aku tak pasal pasal je. Tapi aku tahu dia ni baik, bila aku tolak nanti apa kata dia pulak. Nak taknak aku terpaksa ikut dia.

“ Ok.”

Aku pun ikut jelah perempuan tu ke rumah dia. Bila sampai je kat rumah dia, terlopong aku tengok :O Gila besar rumah dia! Huiyoo, aku pun seram nak masuk. Menakutkan siot -.-
Aku pun masuk lah dalam rumah dia. Kosong. Bunyi keletak keletuk yang datang dari dapur jelas kedengaran. Ya, bunyi orang tengah memasak udang masak lemak -,-
Aku pun duduk jelah dekat sofa yang memang dah ada dekat ruang tamu rumah dia sementara tunggu dia keluarkan ‘barang’ yang dia nak tunjukkan tu.

Bersambung

Qiqi writter