Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 14 ; NY FIRST LOVE

Aku benar benar keliru dengan ni semua. Patut ke aku terima Selly sebagai mak aku ? Haih, benda ni yang mengganggu hidup aku sejak dua tiga hari ni, benci betullah. Aku pandang Dave dengan muka yang agak berkerut. Dave pun toleh kat aku, kitorang saling berpandangan. Lama gila aku pandang muka dia, macam wujud satu perasaan yang agak aneh bila pandang dia. Entah, muka dia comel! Kan kan? Hee, lama lama aku pun berpaling ke arah lain. Dave cuma mengeluh je.

" Nia, kenape tadi pandang I ? "

" Heh? Tade apa, you pun pandang I kenape? "

" Haha, you comel *kenyit mata "

" Yenadeyy nak tipu pun janganlah dekat sini *cover "

" Betullah you :) "

" Ha macam i percaya -.- "

" Tak percaya sudah , "

" Okay, haha. "

Lepas tu aku dengan dia pun stop talking. Memang hari ni macam sunyi bagi aku. Then, Dave cube mulakan topik perbualan :')

" You, dah pukul 3 ni ha. Ta lapar ke? "

" Hmm, dah pukul 3 ke? Tak rasa laparlah you, haih "

Tiba tiba aku dengar perut Dave berbunyi 'kruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu' !

" Ha you lapar ke hah? "

" Ei , mana tahu? Haiyaa, malu *muka merah "

" Takyah nak malu malu. Tempeleng kang -,- Dah jom pergi makan :) "

" Haa, tapi tapi I tak bawak duit. Purse dekat rumah -.- "

" Takpe, memandangkan hari ni you dah teman I , I belanja you je k? :) "

" Ha okay okay, hee :) "

Kitorang pun jalan sama sama dekat sana, then aku terdengar ada budak kecik tu cakap dengan mak dia " Mom, they're sweet :) " Aku cuma tahan malu je masa tu, takkan nak tahan berak -.-

Tiba satu restoran ni, aku pun masuklah. Dave cuma berkepit je dekat sebelah aku, then pelayan tu pun layanlah kitorang, macam tak biasa pulakkan bila kat restoran high class punya suasana -.- 

" May I take your order please? " 

" Sure . Give me hot chocolate please :) "

" Okay, and your boyfriend ? "

" Err, he is not my boyfriend. We're just friends, zzz -.- Kay, Dave nak makan ape? "

" ............. lasagna please :) "

" okay, that's it ? "


" Yeah :) "

Aku memandang ke arah Dave. Dia kelihatan seperti tension. Aku pun confused gila dengan keadaan yang macam ni! Dave, apa maksud di sebalik reaksi you ni ha? Lepas I cakap yang kita ni bukan couple, you just buat muka you yang pada asalnya comel terus jadik comot ni ha -.-' Asal? Haishh pening aku. 


" Dave? "


" Hmm, ape? "


" You macam marah I je, "


" Nolah, I try to not mad to you now. "


" Okay, I'm sorry sebab tadi.. "


" Hmm? Tadi? You mean? "


" Yelah, I kan tadi cakap you just friend I kan ? "


" Err you rasa sebab tu ke I jadi tension? :/ "


" (maluu) Err dah tu? Kira I dah silap lah ni? Err -,- "


" Hmm, you kenal Joe? "


Aku agak terkejut dengan pertanyaan dia tu . Soalan dia membuat aku mula teringat dekat Joe. Apa khabar dia agaknya? Lama tak lepak dengan dia, eh! Baru sehari kot, dah macam seminggu tak jumpa :/


" Yea kenal , kenape? "


" Err, sebe salah I nak cakap :/ "


" Asal? Cakap jelah youu. "


" Macam ni. Semalam, I terserempak dengan dia time I jalan sorangsorang dekat taman. And dia bagi warning dekat I, if I cuba dekat dengan you, I akan kena padahnya :/ "


Bila aku dengar je Dave cakap aku terus feel like WOE! Ha, betul ke apa yang aku dengar ni? Selama ni, Joe yang aku kenal, bagi warning sebab aku ?! Whoa, apa maksud dia ni? Aduh, perlu ke bagi warning tu semua? And, hari ni dia menghilang........ sebab apa?! Omiegad, aku betul betul tak faham dengan keadaan yang serabut ni!


" Patut ke I percaya you? "


" Yes, I takde masa nak burukkan keadaan. Im telling the truth, "


" Hmm. I don't know you, asal tah dia nak bagi warning yang macam annoying tu dekat you :/ "


" Dia takut I rampas you tak , hahaha :D "


" Eee mengarut! Haha , poyo hang ni -.- "


" Haha, benda betul. You perfect, package gila :D "

" (merahh) Eh anda ini hendak memuji pun toksah la nak overdos -.- Saya di sini telah pun kembang bulu hidung hendaknya -,- "

" HAHAHAHAHA! Tengok tu, pandai buat I tergelak lagi! Tu sebab I flirted dengan you ;) "


Agak terkesima sebentar di saat ini. Apa dia cakap ? Flirted? Huaaaaa :O Gila kee dia ni? JYAISH -.-


" Ha ? Flirted ? Melawak tak tentu pasal -.- "


" Betullah. First time I jumpa you dekat restoran haritu , I da rasa somethings weird about us. Masa I papah you tu, I feel macam suka dekat you :) I hope you understand kay ;] "


" Err . Tap............ "


Aku tak sempat nak sambung ayat aku, sebab waiter tadi dah pun datang dengan makanan yang kami pesan tadi. Err, apa patut aku cakap selepas ni? Hmm, pening :/


BERSAMBUNG 


Qiqi writter :)