Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 13 ; NY 1ST LOVE

Lama aku kurungkan diri kat dalam bilik, betapa sedihnya aku Tuhan je yang tahu. Di saat ini aku merasakan seperti aku bukan seorang puteri yang penting bagi ayah. Kenapa arwah Ibu perlu tinggalkan aku? Kalaulah time cenggini Ibu masih ada, dah tentu kami hidup bahagia satu family. Kan? Hurm, apa nak buat. Dia dah tak ada. Aku ingat aku bole teruskan hidup dengan ayah sampai penghujung hayat, tapi ternyata ayah dah ada pujaan hati yang baru. Aku siapa bagi dia sekarang? Anak yang tak penting? Aku tak sanggup nak panggil Joe 'abang' , eee geli geli yeyekkk xP

Aunty Selly, perampas ayah! Huh, jangan harap aku nak terima dia sebagai Ibu aku walaupun takdir menentukan diorang nak kawin tak lama lagi! Aku tetap akan bantah! Aku takkan panggil dia Bonda, Ibu, Mak, Mama, Mummy, Umi! Huh, ayah pun aku benci gak! Ayah jahat! Buat arwah Ibu sedih kan? Nia yang masih hidup ni pun ayah sanggup tipu! Nia benci ayah! BENCIIIIII!!!!!

Hidup ni penuh dengan dugaan. Tapi dugaan yang perlu aku tempuh ni benar benar menyukarkan aku untuk meneruskan hidup aku sebagai seorang anak yang patuh! Aku akan jadi derhaka kat ayah, dan Ibu di 'sana' mesti sedih tambah marah dengan aku sebab menderhakai bapa kandung sendiri. Tetapi aku tak sanggup melihat ayah menduakan ibu :'( Sampai hati ayah! Hmm, Ibu. Nia sayang ibu, percayalah. Nia tak akan panggil perempuan jahat tu IBU , bu. Aku pun menangis sekuat hati, ayah yang ada kat luar bilik aku hanya menggelengkan kepala dan menyesal dengan tindakan dia.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Sesudah aku bersiap siap untuk keluar hotel, aku terserempak dengan ayah. Ayah cuba berbicara tetapi sepatah pun aku tak hiraukan. Aku terus chow dari bilik hotel tu. Aku malas nak bercakap dengan ayah, dirinya terasa asing bagi aku sekarang. Aku pun memandang ke sebelah bilik hotel aku, iaitu bilik Joe dengan IBU KESAYANGAN dia tu -.- Eh, kenape dia tak keluar lagi? Selalu waktu macam ni dia dah ada kat depan lif takpun kat depan bilik aku. Kenapa dengan dia? Ah, aku malas nak fikirkan dia. Better aku pergi lepak sorang sorang dekat taman bawah tu lagi bagus. Release tension sikit, hm.

Sampai pun aku dekat taman tu, huh punyalah berbatu nak kesitu tuhan je yang tahu -.- Aku pun duduk atas buaian yang unik tu. Memang ramai bebudak NY yang comel comel bermain dekat situ tapi bagi aku kosong benar hidup aku ni. Tak tahu nak faham diri aku sendiri, aku cuma termenung jauh sampai ke palestin sana -.- Masa aku tengah angau, tiba tiba satu suara ni menegur. Aku rasa macam familiar je suara ni, tapi aku tak 'cam' sangat siapa empunya suara tu. Aku pun toleh ke belakang, alih alih klon David Archuleta tercegat kat belakang aku! Walaweh, hati aku shyshydog hoh, hehe >:) 

" Jauh termenung ek, haha "

" Haha, bila sampai sini ha Dave? *tuka topik cepat cepat -,- "
" Hm, dah lama lah I stay kat belakang you , you je ta perasan *touching "

" Eii relaxlah Dave, haha. I ada problem act. Hurm "

" Really? Ceritalah if you don't mind, lagi pun I tengah Free gila ni *senyum "


Dave pun terus duduk kat atas buaian sebelah aku. Patut ke aku share-kan problem aku dengan orang yang tak aku kenali? Tapi, berita yang ayah dengan Aunty Selly nak kahwin tu betul ke? Iyalah, mane tahu ayah tiba tiba kensel sebab aku merajuk ke? Hm, tapi ayah dah serious dengan Selly Salleh tu, tak mungkin ayah nak hampakan perempuan tu!


Aku pun ceritakan lah segala galanya dekat Dave. Dia cuma bagi respon angguk angguk geleng geleng je -.- Kadang kadang dia sendiri yang tarik nafas panjang sebab dengar cerita aku ni. Lepas aku luahkan semuanya, dia pun mula bagi pendapat.


" You sabar je k? I ta bole nak tolong, sebab ni hal antara you dengan daddy you je. Hm, just think positive about your new mom k? I think she is not like what you're just said just now :/ "


Lama aku berfikir tentang apa yang Dave cakap, akhirnya aku bersuara ,


" Hm, tapi kalau dia baik kenapa dia nak masuk line dad I ?! I tak suka! "


" You tak matured lagi dalam ni semua, maybe dad you cari pengganti atas kebaikan you jugak. "


" Apa kebaikan yang I dapat?! Kedukaan melanda hidup I semenjak dad I ceritakan itu semua dengan I! I tak boleh terima ni semua! "


" Kalau tu yang you rasa, I tak boleh buat apa apa. Tapi, sebaik baiknya you janganlah buruk sangka dekat bakal ibu tiri you tu. Nanti lain jadinya pulak, haih.  "


Dave hanya mengeluh dan terus buat bodoh. Aku yang dekat buaian ni terus melayan khayalan aku itu. Benarkah aku kena terima ibu tiri yang tidak pernah aku rela untuk dijadikan ibu? Secara terpaksa? Err, aku buntu :/ 




BERSAMBUNG
QIQI