Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 12 ; NY 1ST LOVE

oh lala , dave terus papah aku ke meja berdekatan ,aku nampak reaksi muka kurang senang joe terpapar dengan jelas ,ahh abaikan , kalau boleh aku nak give up ,rasa hidup macam takda gunanya bagi aku .sempat lagi aku mengomel dalam hati tatkala dave ade depan aku 


DAVE :  nia are you okay ?


JOE     :  dia okay tu ,pening sikit je tu kan nia ? *muka tapir


AKU   :   err dave nia okay ,nia balik dulu la ye ,thanks for helping new friends ,i hope kita jumpa lagi ,err   wait , dave you muslim ke ?     
  
DAVE : ohh lupa nak cakap assalamualaikum tadi ,yaa im muslim ,nama dave tu cuma nama rakan and family panggil ,nama timangan la katakan *dia senyum 
nama i asyraf ,you can call me asyraf kalau tu lagi selesa


AKU   : oh okay i lagi suka nam asyraf ,hmm okla bye asyraf i balik dulu ,*senyum


DAVE : yaa bye nia ,nice to meet you 


saat kakiku ringan melangkah pergi diiringi tangisan dalam hati yg tak dapat aku pamerkan ,sekilat pantas ,aku dapat rasakan hangat tanganku digenggam dan diramas oleh seseorang ,aku tahu siapa empunya tangan ,aku biarkan kerana hatiku yang lara ini tak dapat diubah suai lagi ,joe katakan semua ini dusta ,aku tak sanggup memanggil kau abang ,dan auntie sely ibu ,tidak sama sekali ,aku sanggup sebatang kara tanpa belaian kasih ibu lagi , aku tak mahukan orang kedua bergelar ibu .ibuku hanya satu yang melahirkan aku di dunia dan sehingga akhirat ibuku tetap satu


DI TAMAN BUNGA TATKALA SALJI TURUN DENGAN TIBA TIBA




"nia ,jangan kau hampakan ayah kau ,kau kena faham situasi ni terlalu sukar untuk kita semua "


"ape lagi aku nak cakap ? semuanya hancur berkecai kau tau takk ?"


"ni semua suratan takdir ni ,kau tak boleh menidakkan qada dan qadar "


"aku tauu ,tapi aku tak boleh terima orang lain sebagai ibu ! "


"nia ,aku juga sama seperti kau ,aku tak pernah mendapat belaian kasih seorang bapa dari kecil lagi ,mana mungkin bila da besar dewasa ,aku dapat lupakan ayah kandung aku ? tak mungkin sama sekali ,tapi aku redha kalau itu yang terbaik untuk aku di dunia dan akhirat kelak ,aku terima siapa saja yang boleh bahagiakan ibu aku"


"joe let me go ! lepaskan tangan palsu kau ini ! aku tak sanggup lagi ,aku tak sanggup lagi dengan semua ni ! "


"sabar nia sabar ,bawak mengucap ,tuhan tu maha adil ,cuba la jadi matured sikit ,tak malu ke orang nampak kau mcm budak histeria ? *senyum


aku memandang sekitar aku ,malunyaaaa ,ramai yg melihat adengan aku dan joe


"joe ,kalau ini yang terbaik untuk kita semua ,aku lepaskan hasrat aku ,"


"nia ,ape maksud kau ? '


'biarlah semua ini hanya aku sorang yg tau" *alangkah hancurnya hati aku kalau aku da lafazkan kata cinta ini dekat kau ,tapi kita takbole bersama (dalam hati)


"hmm "


"aku nak balik ! "


"jom aku teman kau ,solat dan berselawat agar hati kau tenang nia ,mintak petunjuk allah"


aku tiba di hotel dgn perasaan bercampur hiba sedih ,mana mungkin aku tunjukkan muka sedih ini kpd ayah tercinta ,aku cuba berlagak selamba 


"nia da balik anak ayah "*senyum


"haha apala ayah ni ,tak keluar dengan auntie ke ?"


"kejap lagi la ,ayah nak bagitau nia satu hal"


"apa ayah ?"


"dudukla dulu "


aku da agak masa nya akan tiba jugak bila ayah nak berterus terang dgn aku


"nia ,ayah da tua , bukan niat ayah nak menduakan ibumu ,ayah cuma bimbang bila ayah sakit siapa nak jaga ? siapa nak bela ayah ? siapa nak doakan ayah bila ayah da mati nnti bila kamu da kahwin ? dan siapa jugakla nak teman ayah bila ayah keseorangan nnti ? ayah da buat keputusan dan ayah da fikir semasak masaknya ,ayah tau ibu nia tentu akan merestui hajat ayah ini ,nia,ayah nak melamar auntie sely untuk jadi permaisuri di hati ayah ini ,ayah perlukan dia nak ,dia bukanya orang lain , kawan baik ibu nia jugak ,nia restuilah hajat ayah nia ,bukan niat ayah nak membelakangkan nia selama ini ,tapi percayalah ,ini yg terbaik untuk kita nia "




aku hanya mampu mengalirkan airmata ini mengalir dengan sendiri ,tanpa sesiapa mengusap air mata di pipi aku ,aku hanya mampu mendiamkan diri ,bukan aku tak merestui hajat ayah ,tapi bagi aku masa untuk berfikir . tanpa aku sangka ,kaki ku ringan berlari pergi masuk ke bilik ku ,aku hempaskan badan ku di tilam itu ,aku memeluk bantal untuk menutup muka ku yang tiada cahaya kegembiraan kini ,aku bangun perlahan menuju ke tingkap ,melihat orang orang NY lalu lalang , gembira dan indah sungguh aku melihat mereka , tatkala mata aku singgah ke kedai bunga berdekatan ,aku dapat melihat susuk badan tegap ,muka hensem sedang memerhatikan aku ,oh myy ! its asyraf .aku terus menutup tingkap ku dan menuju kembali ke katilku dan baring semula sambil mencuba menenangkan hati ku ini , aku turut pekakkan telinga mendengar ayah memanggil nama aku dari luar


BERSAMBUNG


                                                                                                                                                 lidya writers