Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 11 ; NY 1ST LOVE

Aku pun pandanglah si sotong tu. Dia cuma pura-pura tak nampak aku pandang dia. Menyirap jeh aku kat kaunter tu pandang dia. Huh! Selamat kau ni handsome, kalau muka kau macam asam, dah lama aku cincang daging kau! 

Aku pun segera walkwalk menuju ke arah dia. Aku tak cakap banyak, aku terus hempuk kepala dia tu! Geramnya aku, dahlah tadi aku tak reti cakap orang putih dengan cik kaunter tu, ini pula dia dah malukan aku. Mak aih, ada stokin tak? Nak ja aku masukkan dalam mulut dia tu! Huh, marah betul aku!

" Weh sompret! Sakit kepala aku kau tahu tak! (gosok kepala dia) "

" Kesah habis! Kau tak fikir pula aku punya tebal muka kat sana pandang kau, kau buat bodo je?! "

" Heheee... Aku nak sakat kau sikit pun tak boleh kan, Nia. "

" Memang tak bole! Huh, aku pantang tau kalau orang buat aku macam ni, "

" Tak tanya pun. HAHAHAH ;D "

" Cibet kau! (pukul lagi kat tempat yg sama kat kepala Joe -,- ) "

" Aduh aduh! Dah laa tu, ada gak aku mampus dekat sini -.- "

" Kau mampus katak ke, ape ke, siapa peduli?! "


" Kau lah kena care pasal aku ! "


" Asal pulak aku!? "


" Kau kan bakal adik tiri aku, hehe :) "


" WATAFROGG! Kau jangan nak gebang lah bett, apa yang kau ngomong ni pak? -.- "


" Iya aku jujur lah ni, ayah kau tu akan berkahwin dengan mak aku! Faham? "


Aku terus berhenti bergaduh dengan dia, terus berhenti pukul dia, berhenti melihat dia, semuanya yang aku lakukan tadi aku berhentikan. Kini, aku tersentap dan terasa semua skru lutut aku dah longgar. Aku tak boleh nak berdiri seperti biasa, akhirnya aku jatuh terlutut dekat lantai restoran tu. Joe yang pandang aku terus berhenti ketawa dan mula berkata :


" Eh kau kenapa? Are you okay dude? "


Aku menatap muka Joe dengan perasaan yang macam nak marah pun ada, nak menangis pun ada, err aku tak dapat fikir lagi! Aku terus sentuh tangan kanan Joe, dan aku pun berkata dengan suara yang agak lemah.


" Joe........ "


" Apa weh? "


" Katakan apa yang kau cakap tadi tu tidak benar....... "


" Kau nak aku cakap macamana lagi? Kau tak tahu ke yang ayah kau tu dah lama rancang nak kahwin dengan mak aku? Huh , "


" ............ aa.... Apaa.... ? ?? "


" Hm , kau terkejut eh? Aku tahu kau suka kan, hehe ;) "


..............................


Apa ni ? Kau boleh kata aku suka tengok ayah aku cari pengganti arwah mama? Ohhmyy , kalaulah mama ada dekat sini , mesti dia kecewa ! Aku sedih sangat, sampai hati papa nak cari pengganti ibu , tak tahukah dia selama ni aku cuma harapkan ibu bapa yang kandung sahaja? Aku tak nak ada yang lain masuk dalam keluarga aku! Papa, inikah permainan yang papa nak main dengan Nia selama ni? Patutlah dari mula mula kita sampai dekat airport tu, papa terkepit sana terkepit sini dengan Aunty Selly tu! Pa, jangan harap Nia nak terima dia! Walaupun Nia suka Joe, tapi Nia tak akan terima dia! TAK AKAN!


Tengah aku termenung jauh kat restoran tu, tiba-tiba ada orang papah aku . Jantung aku onthesport bedega bedegup -.-' Siapa orang tu? Haish, aku pun toleh ke belakang. Dalam hati aku harap itu Joe, tapi ternyata aku silap manusia! Ada sorang lelaki ni , badan tough, memang handsomelah ! Aku suka, ah mulalah aku ni kan menggatal HIHI :P Muka dia macam David Archuleta tapi dia lagi nampak comel! Aw aw, orang New York ni ada juga yang baek hati kan! 


" Err... Thank you, sir :) (segan) "


" Alah, perkara kecil (senyum :D) "


Walaweh, ini melayu jugak ke? Aw awww <3 Senanglah aku, hihi! 


" Err.. You are melayu..ops, malay .. orr.. taratapir ? Eh! New York person? Nah! peoplee... ??? "


Muka aku merah merah tomato! Malunyaa, kata je anak orang berada, tapi english tunggang langgang!


" Panggil I Dave je okay? Hey, speak malay can? I tak faham sangatlah apa you cakap tadi, err sorry ;) "


" Oh, melayu lah ni? Haha, okay. I'm Dania, panggil Nia je okay :) "


Dia pun hulurkan tangan dia untuk salam perkenalan. Aku pun macam ah lantaklah kan, terus sambut tangan dia. Huaa, lembutnyaa!! Kalah tangan aku , huh. Gebu lah, haisyooo -.-' Putih pula tu, haih. Ni orang kedua ke yang aku suka? Pulak dah -_______-




BERSAMBUNG


QIQI WRITTER