Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 9 ; NY 1ST LOVE

kejadian semalam buat aku tidur dengan lena gila ,sampai aku tak sedar da nak masuk tengahari ,apa la anak dara ni .ni kalau ibu tahu aduii .emm ibuuuuuuu .aku tak sedar bila masa air mata putih ini mengalir tanpa aku sedar ,lantas ku usap lembut dengan jari jemariku.sebelum aku mandi ,aku sempat sedekahkan al-fatihah kepada ibu *****


selesai mandi ,aku pergi ke dapur ,dan di situ ade ayah dengan muka tak bersalah ,da la semalam dia berkepit je dengad si sely mely tu phhhhhh annoy betul -_-


"nia nak makan ?"


"hmmm"


"ni ayah ada pesan spageti dari pihak hotel ,sedap tau "


"ohh ok"


"nia marah ayah kan ?"


"yes i am , nia tacing tau tak ,nia taksuka la mcm ni ,ayah asyik nak menyempit je dgn auntie tu ,habis nia nak campak mana ?"


"okayokay stop it and im soryy ,lepas ni kita pergi shpoing okay ?"


"hmm ape ape la ayah "


selesai licin aku habiskan spageti tu ,sedapppp aku terus menyiapkan diri ,sebab ayah kata nak jalan jalan ,sukanyaaaa :)


1jam kemudian ----------


aku dan ayah menuju ke sebuah shopping complex yang besar dan nampak mewah ,fuhh habis la duit ayah aku ni *gelak


"kamu kenapa nia ?"


"err takde takde ,geli kat kaki ade semut "


ayah geleng kepala tengok perangai  aku 


" ayah jom pergi sana tuuuu ,yang sanaa tuu "


"mane mane ?"


"hish ayah ni ,jom sane sane tuu "*sambil tarik tangan ayah


"haaa ni dia ,ohmygod its so beatiful ayah ,can i have it ?please please ,i want wear it ,its so nice"


"everything to my princess " *senyum


"oh thanks my hero "


baju tuu baju tuu ya allah lawanya ,aku suka suka gilaaaa ! gaun hitam tanpa lengan dengan dihiasi mutiara namapk mewah .harga dia ? jangan ckp la .RM  seribu lebih ,tkpe ayah kan belanja*sengih


lepas tu ,aku dan ayah pergi makan ,sebabe peru ayah aku da dengar mcm drum cine da ,so sama la aku ,macam drum india ,ade ke ? haha bantai 


okay sir welcome and enjoy your lunch *penyambut tetamu


"thankyou "


"order please ,this is menu ,you can order anything ,its so delicious "


"ok thnks give two orange juice and 2  set of this food "


"and this chicken" sampuk aku


selesai order ,aku rase rasee kan mcm ade org pandang aku ,aku was was je nak toleh ,ahhh aku toleh jugak .pappppp ,joe ! tersebut nama dia di bibirku


"joe ,mane dia ?" 


ish ayah ni -_-


"tu diaa ,dia tengah datang dekat kita "


"oh great ! jemputla dia sekali makan dkt sini dear "


"okay if dia nak"


ohh joe kenapa la kau muncul tanpa amaran dan tiba2 je kau ade depan aku .


"assalamualaikum uncle and nia "


"waalaikummmusalam joe" *sambut aku dan ayah


"joe jemputla sekali ,kami bari je sampai ni "


"ohh tak apelaa .saya pun ade kerja ni uncle ,cuma tadi ternampak nia and uncle tu singgah sekejap "


"ohh" *balasku singkat


joe pandang aku dengan hairan


aku balas pandangan dia dengan senyum yang menggoda haha


joe menggelabah semacam smpai ayah tegur ,"where your mom ?"


"haaa tadi mom kata nak junmap ayah ,dia ade kat lobi hotel ,baik uncle pergi sekarang ,mcm urgent je "


"ohh realy ? ohh dear makanan ni biar joe mkan ,i got to go sory syg *smbil cium pipiku "


"tak ape ayah nia tak marah da"


"joe teman nia okay ?


"okay uncle beresss "


ahhh sukanya aku keadaan ini ,berdua denga lelaki ini ,gembira aku ,tapi dia ada kekasih hati ,sapelaa aku ni nk dibandingkan dgn awek dia


makanan  pun smpai tapi aku masih termenung 


"kenapa kau tak makan ? *sambil buat muka selamber dia ,padahal tu mkann ayah aku"


"makanla ni "


masa joe nak ambil tissue ,dia terpegang tangan aku ,lamaa ,dia tak lepaskan
hangat tangan dia dapat aku rasakan ,indah tak terkata





BERSAMBUNG 



                                                                                                                                  lidya writers