Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 8 ; NY 1ST LOVE

Aduh! Sakitlah punggung aku! Haih , macam mana aku boleh terkelepet dekat sini ni?! Cepat-cepat aku bangun, basah tau bahagian belakang aku! Tak guna punya Joe! Tapi bila aku toleh je dekat Joe, aku kalau boleh nak gelak sepuas hati lah! HAHAHAHA!!! Joe jatuh tersungkur! Aisyehmen , kesian pulak aku tengok. Tapi tengoklah siapa yang buat taik dulu, Haha! Aku pun menuju la kat tempat Joe tersungkur tu. Cepat-cepat aku hulurkan tangan aku , aku cakap ,

" meh sini pegang tangan aku . "
" Aduh! Malunya! *muka merah "

" HAHAHA! Terer lah sangat kan Joe *senyum "
" janganlah perli aku. Kasihan saya *pandang tempat lain "

" ahaa, padan muka kau! dah , cepat pegang tangan aku , ramai orang kat 'gelanggang' ni , nanti terganggulah. "
Joe pun sentuh tangan aku. Masa tu aku rasa hangat semacam. Chewah, macam tak biasa pula kan aku ni. Hati aku start berdebar-debar tak tentu pasal. Apa ni?! Tak mungkin aku cintakan dia! Tak masuk akallah, dia dah ade Girlfriend, hmm. Tengah aku mengelamun , Joe tegur bahu aku.

" weh platypus, jom duduk dulu kat sana (tunjuk arah kerusi panjang yang khas untuk orang rehat) "
" kenapa? Aku tengah syok main ni! *muka tak puas "

" aku... sakit hidung . sebab tadi aku jatuh kan *muka merah "
" HAHAHAHAHAHAHA! ye tak ye lah! kesian kau, jom lah , haha *gelak gelak gelak "

" janganlah gelak..... "
" apasal pula? selama ni kau gelak aku tak ade kecoh pun! "

" ............................................................ "
kitorang pun duduk jelah kat kerusi tu, memang romantic . Haha, tiba-tiba aku terasa haus pula. Haus sangat-sangat!

" Joe , "
" ape? "

" aku nak pergi beli airlah kat sana , kau nak ? "
" Hot Chocolate , Panas punya tau. "

" mengoder je! "
" harga kat sini mahal , cukup ke tak duit kau? "
" *muke ketat   esh , lempang karang .tak cukup -.- "

" dah agak dah."
" duit ohh duit ........... ♬  ( buat lagu ) "

" haihh , nah amik ni! "
" wah , duit! haha, thank you Joe "

" cepatlah beli , aku punya tekak dah bagi amaran ni! "
" yela yela! ( jalan dengan teddy bear tu ke cafe ) "

aku pun orderlah Hot Chocolate dua . Lepas je bayar, aku pun bawak lah dua cup Hot Chocolate tu ke tempat Joe dengan aku duduk tadi. Tapi aku terkejut masa nak sampai kat kerusi tu, sebab hidung Joe penuh darah! Panicc !!!! 

" astaga! Joe , kau okey tak ni!?!! "

" ye ye , aku oke. tadi punye ' accident ' tu buat hidung aku bedarah... *gelak "

" wahh , boleh gelak lagi! amik ni ( hulur sapu tangan ) "

" ni buat hapa! kau dah lap hingus kau kan ?! "

" ewah mulut kau tu, cepat ambillah! "

ku terus tekup hidung dia dengan sapu tangan tu. Aku harap dia tak ada apa2 . 

lepas 4 minit macamtu , darah yang mengalir kat hidung dia tu pun mula hilang.

" err, Hot Chocolate kau... ( bagi Hot chocolate tu kat Joe ) "

" thanks "

" same same . "

" jom kita balik ? "

" err, dah nak petang kan . okey okey, jomlah. "

Aku pun jalan dengan dia smpai ke Hotel kitorang. Dah naik lif apa semua , sampailah aku dengan dia dekat depan pintu bilik aku . 

" Joe, jaga kesihatan kau tahu. "

" yelaa. Bytheway , kau amik jelah Ted tu *senyum "

" kenapa aku? *terkejut "

" kau dah banyak tolong aku hari ni. Kau teman aku pegi ice skating , kau tolong aku belikan air , kau tolong aku tekupkan hidung aku yang mancung ni ... HAHAH *gelak "

" tapi . . Teddy bear ni mahal .. Awek kau .. ? "

" alaa, awek aku tu kaya, jangan fikir sangatlah! amik je ye,"

" okay . terima kasih tau :) "

" sama sama. "

aku pun masuk lah ke bilik aku , dalam otak aku cuma fikir pasal Joe je . Aww , dia bagi aku teddy bear dengan belon lah dua hari ni! aku suka sangat, sangat sangat suka! kita main Ice Skating sama2, minum Hot Chocolate sama sama, dah macam couple la! tapi.. Dia dah ada awek , mesti cantik! Emm! Aku dah tak boleh over lagi dengan dia! Alamak! Sapu tangan aku -.- dia pegang lah pula! aduh , ah . biarkanlah . Yang aku tahu , aku bahagia jadi kawan dia!!!


WRITTER QIQI

BERSAMBUNG