Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 7 ; NY 1ST LOVE

Ahh , aku malas nak fikirkan benda tu lagi , lebih baik aku enjoy tengok bas bas comel comel tu . tapi bila aku toleh ke kanan je , Joe takda! Aisyehmen , mana mamat sotong ni pergi? kacau daun betullah . Baru nak ajak naik bas tu, tengok dah melepas. Tak guna! 

8 minit kendian ...
10 minit kendian ....

Ehh mana dia ni? Dah menyirap pula aku tunggu kat bus-stop ni sensorang! Tiba-tiba ..

" HUARGHHHH!!!!! "

" mak kau tegolek! *melatah "

" HAHAHA! platypus ni melatah rupanya.. "

" bodohnya kau! bagilah salam dulu ke, ini terus jerkah aku , lemah semangat aku tau tak! "

" mana aku tau , ni pun aku baru tau semangat kau lemah , *gelak gelak "

" kau pergi mana tadi?! Tengok , dah terlepas bas sudah! "

" eh , You can't blame me laa girl , tadi kau tau aku pergi mana? "

" tak tau "

" ha sekarang aku nak bagitahu la ni "

" ape dia? "

" Taraaa!! ( keluarkan teddy bear comel ) "

" apa ni?! Hodoh nya! ( jual mahal punya style* ) "

" laa, kau tak suka? ( masam suda! ) "

" kau simpan je lah sotong, aku tak bawa beg ni , nanti nak simpan kat mana pula "

" alaa, kau pegang jelah dulu . malulah aku kalau aku kena bawa teddy ni "

" siapa suruh kau beli? "

" aku yang nak beli! "
" kau pegang sendiri , HAHA ( jelir lidah ) "

" alaa, kau tolonglah aku pegangkan , aku nak bagi kat Girlfriend aku . kejap lagi aku bawa kau jumpa dia , "
" eh eh , aku pulak jadi pencacai kau? pegang sendirilah! "

Dia... dah ada G ? aduh , aku dah tak ada peluang nak tackle dia lagi .. sudah suda! aku tak boleh over over dengan dia lagi .. hm..

" alaa, tolonglah . sekali ni je, next time aku dah tak minta kau tolong, okey? ( buat muka ) "

" .... "

" boleh tak ni? "

" bak sinilah! ( rampas teddy tu dari tangan Joe *) "

" (kenyit mata*) macam nilah my platypus "
aku dengan Joe jalan sama-sama kat bandar tu . sejuk tu tak adalah sangat , tapi aku rasa macam nak pitam . sebab aku tak biasa kat negara orang ni , cuaca tak sesuai. aku pun cakap dekat Joe ,

" Sotong, ... "

" yea platypus! "

" aku... aku nak balik . "

" laa, kenapa? baru nak ajak kau tengok Girlfriend aku.. "

" kepala aku... sakit....... ( picit kepala ) "

" yeke? takkan tak boleh bertahan? sikit lagi dah nak sampai tempat awek aku .. "

" kau pergilah sensorang, tapi kau hantar aku dulu boleh? "

" alaa, tolonglah. aku tak syoklah kalau takda kawan nak teman aku.. "

" .... yelaa, kalau aku tumbang kat sana nanti kau yang susah juga. "

" tak apa tak apa, kau tengok je badan aku . Tuff dan kuat tahu! "

" err.... "

aku pun teruskanlah perjalanan aku dengan dia ke tempat Girlfriend dia tu. 

20 minit kendian ....

" HAH! dah sampai!!! ( muka gembira ) "

" ni ke tempat awek kau? ( terlopong ) ni bukan dekat Rockefeller Center ke? "

" yelah , kenapa?"
" awek kau tahu main ice skating ke ni? "

" mestilah . kau tak reti kan? (ejek) "

" aku retilah! cuma dah lupa skill dia, (*belagak) "

" jom , kita lumba! "

" tapi , teddy bear kau ni ? "

" kau pegang laa, kata terer sangat! "
" kalau aku tengok kau main je boleh? teddy kau ni menyemak lah , cuba kau bagi awek kau dulu! "

" dia belum sampai , kita main dululah! ( muka tak sabar ) "

" yelah yelah! siapa belanja? "

" akulah , faham sangat perangai kau , kedekut! "

" haa pandai pun (sengih) "

aku dengan teddy besar dia tu tunggulah dia pergi beli ticket untuk main ice skating tu. 3 minit macam tu, dia pun datang kat aku dengan dua tiket. 

" eh ? untuk awek kau tak ada ke? "

" dia tak jadi datang , mak dia busy . (muka seposen) "

" oh. teddy ni? "

" alah, kau pegang jelah dulu! banyak hallah kau ni , "

" yelah yelah! "

aku dengan dia pun masuklah dalam 'gelanggang' ice skating tu. ewah, macam aku pro pula dalam bab bab nak ber-skate ni! 

" baik kau cakap betul betul . kau reti tak main ice skating ni? sebab kat sini punya lantai licin gila, tak macam Sunway punya tempat. sini best tapi untuk orang yang pro jelah. "

" er.. yelah yelah. aku tak reti! "

" dah dah , kau pegang je tangan aku . aku bawak lah kau pusing pusing satu 'gelanggang' ni eh? "

" hmm .. yelah (malu) "

aku pun selesai je pakai kasut yang khas untuk skate tu, terus lah ikut Joe dengan teddy bear yang aku kepit nih. tapi aku rasa seronok semacam lah. tak pernah aku seseronok ni. Tengah aku syok syok main , tiba tiba....


GELEBUKKKKKK!!!!!


" aduh! "
WRITTER QIQI

BERSAMBUNG,