Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 6 ; NY 1ST LOVE

aku tiba di hotel dengan perasaan yang susah diungkap ,hmm aku suka mamat tu ke ? ehh dari tadi aku panggil dia mamat mamat ,sape name dia eh ? esok lusa la aku tanya 

aku tidur dengan lena malam itu bertemankan mimpi mimpi yang indah --------


kring kring kring ! ! ! 


"ahhhh kacaunya jam ni " ! *ambil jam dan tengok 


"baru pukul 9 pagi  ,mana ayah ni ? entah entah da kelua breakfast dengan selly melly tu *gelak jahat 


aku bingkas ,terus ambil towel dan pergi mandi ,tak sabar nak round round NY ni , da lama tak shopping ! yey 


jam menunjukkan pukul 12 tgh ,aku keluar dari hotel dengan pakaian yang simple but look good , singlet ,jacket kulit guess and seluar ketat beserta but kulit vincci .tak lupa beg tangan roxy


"baik aku call ayah dulu ' * ambil hp and dail num ayah


"helo ,ayah kat mana ? pagi pagi da hilang ? "


" sory nia ,ayah tak sempat nak bagitau nia ,ayah tengok syok je nia tidur ,malas nak ganggu ,ye la orang berdating balik pun lambat .nasib baik ade auntie selly ni "


kan aku da agak ,mesti keluar dengan selly melly ni ! 


" ok la ayah ,rasanya ni percutian antara ayah dgn auntie selly agaknya ,bukan nia kan .ok bye assalamualaikum " 


terus aku click butang merah di hp aku,bukan tanda marah ,cuma protes dengan sikap ayah yang lebih melebihkan auntie selly tu ,tapi rasa bersalah menebal di hati kerana aku terus mematikan panggilan tanpa sempat ayah membalas .ahhh biarlah !




aku berjalan menuju ke cafe berdekatan ,ada tanda halal . nasib baik ,lapang la sikit dada aku tanpa ber was was dengan cara mereka menghidangkan makanan 




ketika aku sedang menikmati makanan ku dengan nikmat 




"wehh ,keluar tak ajak aku pun kan " 


eh anak auntie selly ni ,tibatiba je dtg ,bg salam pun tak


"kau sapa aku nak ajak keluar ?"


"amboi amboi amboi garangnyaa ,sorang je ke ? "


" takla ,kau tak nampak ada setan iblis sebelah aku ni ?"*muka marah sbb tak ada mood


"heyy pretty chill la ,whats going on ? is that anything bad happen ? lets story with me ,im open minded "


"tak apa la ,biasala orang perempaun ,mood berubah ubah "


" eh ayat macam iklan pad tu je ,yang yuna tu " *gelak


" hmmmm " *muka malas nak layan


"okay okay soryy ,tak ape if tknak story ,jom la ,aku tgok pinggan kau pun da licin tu ,jom aku bawak kau jalanjalan ibu kota " *gelak


"err okay jugak ,aku pun tak buat ape lepas ni ,ingat nak pergi shopping " *muka ada mood sikit


"ada satu tmpat shopping ni ,best jugak tmpat dia ,harga not bad la ,if mama aku nak shopping dia suka jugak pergi tempat ni "


"okay aku follow je " 


"jom la ! "


"ye ye sabar ,nak bayar ni " *sambil bukak beg duit


"aku da bayarkan tadi .jomla "


"ehh ,betul ke ? thnks tau ,kau ni suka buat aku terkejut mcm ni "


"haha no biggie dear "


" ehh ,kita ni asyik ber aku kau je ,nama kau apa ? kau da tau nama aku ,aku tktau nama kau ,tak adil oh "


"haha apala kau ni ,aku pun lupa nak intro name aku ,call me JOE "


"okay joe ,sedap nama " *gelak


aku berjalan seiring dengan dia ,menuju ke bustop berdekatan ,lawa bas bas kat sini ,kuning merah .cunn 
ada perasaan dihatiku bila aku berjalan berdekatan dia ,tapi aku taktau ,adakah dia pun sama sepertiku ?



BERSAMBUNG

                                                                                                                 lidya writers