Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 5 ; NY 1ST LOVE

tiba tiba je aku dengan mamat sotong tu dah tiba dekat oldtown cafe ,lapar pulak perut ni haha

"wehh sotong ,jom makan tapi kau belanja la ,tak malu ke perempuan nak belanja " * jelir lidah

"eh kau ni platy ,ingat aku ni muka cop rasmi duit ke ? ewah ewah ewa *sambil tiru gaya azwan ali
bole bole aku bayarkan pkai jutaria money " *buat muka selamba

" taknak belanja sudah la " *muka ketat


"alololo intan manis payung ,ingat muka kau comel la buat muka 10 sen tu ? *hahahahaha"

"siot punya mamat ,memang aku comel pun * pandang tempat lain"


"dah dah tadi kata nak makan *petik jari panggil waiters"


"I want hot coffee and bread, cheese"
and youu ? - waiter
"errrr i want hot milo and spaghetti " *buat muka lapar


"eh platy kat sini tak ada asam pedas or lemak cili api semua tu tauu *hahahahah"
"weh sotong ! ingat aku kunio sangat ke dol ? agak agak ahh kan"
"okayokay sory sayang !"
"gulppp berderau darah aku bila joe panggil aku sayang ,nak je aku jerit ,please call that name again joe ! please ! *tersengih sengih"

"eh kau pahal ? *joe rasa pelik"
"none of yours business *jeling" 
"wahh speking ! *gelak kuatkuat sampai ade mamat negro ni usha kiteorg"

selama hampir 2 jam lebih kami dekat oldtown ,kami pun beredar ke tempat untuk relax ,aku anggarkan sebelum 12 pagi aku nak balik  ,aku belek belek jam ,baru pukul 9 malam ,sejuk cuaca kat sini .

"weh sotong nak pergi mana ni ?"
"haha tersasul nampak ? kenapa tak panggil abang terus ? lepas ni kita pergi lepak lepak je okay ,aku pun penat jugak ni ,kalau bole before 12 am kita balik hotel "
"okla ,aku no problem !"
kami sampai ke destinasi untuk relax ,cantik tempat dia ,suasana yang aman tapi knp ramai couple kat tempat ni ? knp tiba tiba aku cemburu plak ni ? tapi serius aku rasa lain macam je.aku tertarik dengan satu kedai kecik berhampiran air pancut yang mengeluar lampu warna warni ,keadi tu jual belon bentuk hati ,cantiknyaaa ,bisik aku dalam hati
tiba tiba bahu ku ditepuk dengan kuat daripada belakng,bukan main terkejut aku ,kalau ada heart attack ni .allah ! meninggal aku kat newyork ni ,ade ke imam nak sembahyang kan aku 
"wehh platy kau pehal berangan ni ? nah amek belon hati ,comel sbb tu aku beli ,simpan la .aku belikan kau * senyum "
ya allah ! mengoda sungguh cara dia smile ,berdrum drum jantung aku ni ,  "ehh terima kasih sotong ,tak sangka kau ni dalam hati ada taman jugak yee ? *gelak sopan"
"haha sukahatila kau la nia "

"kau suka belon yang aku beli tu ? *sambil tunjuk ke arah belon"
"suka sangat ,thnks sotong ,ilove it * senyum"
err nia ,aku nak ckp something
tiba tiba handphone aku berbunyi trut trut trut trut 
ahh kacau daun betul la !
aku angkat hp aku " helo ? oh ayah .nia dgn joe ni ,baru je habis mkn .ok ok baik la kami balik  sekarang ,tak sedar pulak ni da pukul 11.30 .okay bye ayah " *terus simpan hp
"eh kau nak ckp ape tadi ?*muka mengharap"
"tak ada apa la ,jom kita balik ,karang risau pulak ayah mentua aku tu* gelak kuat dan buat muka tak bersalah"
"eeeee tak hingin *dalam hati berbungabunga tauu "

BERSAMBUNG 
                                                                                                                                                                                              
                                                                                                                            lidya witer