Assalamualaikum roti canai saya sekalian? Hee, okay. Belog ni, tak ada kena mengena pasal cerita hidup saya. Belog ni, just a NOVEL yang tak rasmi haha. Saya buat novel ni pun, sebab excited kan tibatiba je ada idea nak buat -.- Okaylah author dia pun si anak Shahril Lim ni :) so, hope you all enjoy k? Boiii. Anyway, say THANKS TO LIDYA NABIHA, SEBAB TOLONG SAYA BUAT NOVEL NI JUAA :D I LOVE HER VERY MUCH, MUAH! haha

TINGGALKAN JEJAK KORANG DEKAT SINI :)

PART 4 ; NY 1ST LOVE

lamalah juga aku onnline dekat bilik hotel. sesekali tu aku jenguk juga dekat tingkap kaca tu , tengok bangunan bangunan dekat NY, memang cantik . tinggi tinggi pula tu. kalau bunuh diri confirn mati . 

aku dah bosan tahap menggila ,  aku pun ajak ayah keluar.
" ayah oh ayah ... "

" yes my dear (acuh tak acuh) "
" Nia nak keluar boleh ? "

" nak ayah ikut ke? "
" itu pun kalau ayah nak , "

" malaslah . "
" haih (mengeluh) "

" tau tak jalan dekat sini? "
" nak try berjinak jinak la dekat sini . "

" take care yourself. tahu jalan balik sudah , "
" tak prihatin langsung! " aku cakap dalam hati. cuti macam tak cuti je, boring! hmm, ibu.. kan best kalau ibu ada kat NY sekali . tak ada la aku jalan sorang sorang kat sini! ibu , adik rindu ibu la...

aku pun keluar . tapi tetiba je mamat Sotong tu pun keluar sama!! eh dia ni , sibuk jela! menyampah pula aku tengok mamat ni!

" eh ! platypus! (sengih) "
" hehh! (berpaling ke arah lain) " 
" kau reti ke jalan kat sini ? kau apa tahu? HAHAHA! "

" diamlah idiot Octopus!"

" wah , tahu juga kan kau dalam bahasa english! "
" ada kacau kau ke! "

" aku boringlah . teman aku jom, "

" malas! kerja kau membuli aku je kan! "

" chill la platy. sorry okey? ( buat muke kesian ) "

" ... "

" hahh ?"

" yela yela! menyampah aku tengok muka kau tu! "
" hee, oke oke . "

aku pun jalan jelah dengan dia. dah tak berdegup dah jantung aku . FUHH, tiba je dekat lif , aku pun keluarkanlah Choki Choki yang semalam aku sempat bekalkan sebelum kat NY. tengah aku nak kunyah  , tetiba mamat ni marah aku , 

" biadap!"

" apa kehe nye kau?! "
" kau ni janganlah anggap NY ni negeri Malaysia! "

" aku tak faham lah! "

" kat hotel NY ada peraturan tau! "

" kesah ke aku? aku bayar kan! "

" haih . lantak kau lah platy . aku tak campur , kena marah baru tahu. "

" wekk (jelirkan lidah) "

pintu lif pun tebuka ------------ tapi bila aku nak masuk je tak bole, ada sorang pengawal kat lif ni tahan . mamat tu lepas tapi aku je yang kene tahan . aku tak puas hati , aku pun tanyalah . 

" Hey dude! apa masalah kau?"

" this is rating 5 star hotel . this hotel  completed with 10 rules and you'd violated it! just throw away your cheap chocolate and you'd be welcome to our lift ! "  

" WTF?! are you kidding me? kick your ass off! "

tengah aku dengan pengawal tu bergaduh , tiba tiba mamat ni mencelah,

" she was kind of a stubborn girl . just ignored her and let her to stepped in this lift. "

" but... "

" im Dato' Selly's son , if you refuse my order , you know what will happen to you. "

" okay. miss you're welcome to our hotel's lift. (muka tak puas hati) "

" yeah macam tulah ( dalam hati aku ) "

memang lama nak tunggu lif tu berhenti sampai ke button G . aku pun terpaksalah tunggu. okay , tiba je dekat tingkat paling bawah , pintu lif pun terbuka. aku pun keluar dengan selambanya . tapi mamat sotong tu ikut aku , mengacau daun betullah.

" hey , "

" ape lagi?! "

"taknak cakap thank you ? "

" for what? "

" tadi aku dah tolong kau kan. "

" lalala , aku tak suruh kau pon ( jelir lidah ) "

" haish , kita jadi kawanlah nak tak ? "

" orang macam kau ni nak kawan dengan aku ? ( buat muka berlagak ) "

"  taknak sudah . "

" fine! heh , itu pun sebab terpaksa , "

" macam nilah platy aku (senyum) "

aku cair tengok dia senyum , cair sangat . dah la hensem , kepala otak pun tak betul. kita serupa! yeay! 


QIQI WRITTER
BERSAMBUNG